A fine WordPress.com site

СТАРАТА ШКОЛА НА ФИЛМОТ  ВЕЛИ: КАДАРОТ Е ЕДНО МАЛО ПАРЧЕ ЦЕЛУЛОУИД СО ПРАВОАГОЛЕН ОКВИР ВО КОЈ СЕ НАОЃА ДЕЛ ОД НЕКОЕ ДЕЈСТВИЕ, ОРГАНИЗИРАН НА НЕКОЈ НАЧИН. ЗАЛЕПЕНИ ОВИЕ КАДРИ ЈА СОЧИНУВААТ МОНТАЖАТА, СЕКАКО КОГА ЌЕ ИМ СЕ ДАДЕ ОДРЕДЕН РИТАМ. ИЛИ – КАДАРОТ Е ЕЛЕМЕНТ НА МОНТАЖАТА, А МОНТАЖАТА Е СПОЈ НА ОВИЕ ЕЛЕМЕНТИ.

ЗА ЕЈЗЕНЖТАЈН ОВА Е НАЈПОГУБНА АНАЛИЗА. ТОЈ ВЕЛИ: КАДАРОТ НЕ Е ЕЛЕМЕНТ НА МОНТАЖА. КАДАРОТ Е МОНТАЖНА КЕЛИЈА. МОНТАЖАТА СЕ КАРАКТЕРИЗИРА СО СУДИРОТ НА ДВА СПРОТИВСТАВЕНИ КАДРА.

ПОМЕЃУ ПУДОВКИН, КОЈ БИЛ УЧЕНИК НА КУЛЕШОВ, И ЕЈЗЕНШТАЈН ИМАЛО ГОЛЕМА ПРЕПИРКА НА ОВАА ТЕМА ЗА МОНТАЖАТА. ДОДЕКА  ПУДОВКИН ТВРДЕЛ ДЕКА МОНТАЖАТА Е СПОЈУВАЊЕ НА КАДРИ ВО ВО ЛАНЕЦ, ЕЈЗЕНШТАЈН МУ СЕ СПРОТИВСТАВУВАЛ СО СВОЕТО СОГЛЕДУВАЊЕ ЗА МОНТАЖАТА КАКО СУДИР НА ДВА КАДРА ОД КОИ НАСТАНУВА НОВ ПОИМ. ТОЈ ПОНАТАМУ ВЕЛИ: АКО МОНТАЖАТА ТРЕБА СО НЕШТО ДА СЕ СПОРЕДИ ТОГАШ ТОА БИ БИЛА НИЗА  НА ЕКСПЛОЗИИ ВО МОТОР СО ВНАТРЕШНО СОГОРУВАЊЕ, КОИ ГО СТАРТУВААТ АВТОМОБИЛОТ….СЛИЧНО НА ОВА ДИНАМИКАТА НА МОНТАЖАТА СЛУЖИ КАКО ПОДСТРЕК КОЈ  ЦЕЛИОТ ФИЛМ ГО ТУРКА НАПРЕД.

СУДАРОТ ВО ВНАТРЕШНОСТА НА КАДАРОТ МОЖЕ ДА БИДЕ РАЗНОВРСЕН: ДУРИ МОЖЕ ДА БИДЕ И СУДИР ВО САМАТА ПРИКАЗНА КАКО НА ПРИМЕР КОГА ЦЕЛИ СЦЕНИ СЕ СНИМАНИ ВО ЕДЕН КАДАР. ФИЛМСКИТЕ СУДАРИ ВО ВНАТРЕШНОСТА НА КАДАРОТ СЕ: СУДИР НА ГРАФИЧКИ ПРАВЦИ,СУДИР НА РАЗМЕРИ,СУДИР НА ВОЛУМЕН, СУДИР НА МАСИ И СУДИР НА ДЛАБОЧИНИ. ПОТОА СЛЕДУВААТ СУДИРИ НА КРУПНИ ПЛАНОВИ И ТОТАЛИ, СУДИР НА СВЕТЛИ ТЕМНИ ПАРЧИЊА,СУДИР ПОМЕЃУ ПРЕДМЕТИТЕ И НИВНИТЕ ДИМЕНЗИИ И СУДИР ПОМЕГУ ИЗВЕСНИ ДЕЈСТВИЈА И НИВНОТО ТРАЕЊЕ.

АКО КАДАРОТ ГО СМЕТАМЕ ЗА ПОСЕБЕН,МОЛЕКУЛАРЕН ВИД НА МОНТАЖА,ТОА ОВОЗМОЖУВА НЕПОСРЕДНА ПРИМЕНА НА МОНТАЖНАТА ПРАКСА ВО ТЕОРИЈАТА НА КАДАРОТ.

Comments on: "Основно начело на ФИЛМОТ" (2)

  1. Убаво напишано. Како мало надополнување околу самиот кадар :

    Содржината на кадарот го условува претходниот и наредниот. Од тоа се одредуваат и односите помеѓу кадрите во просторно-временскиот спој.
    Што се однесува до ритамот на техничката монтажа трба да се истакне процесот на брзо менување на кадрите.
    Но сепак мора да се нагласи дека многу зависи како е снимен кадарот и дали има потреба од брз ритам или не. Пример во „Небо над Берлин“ има многу кадри каде што монтажата е внатре во самиот кадар. Визуелно прекрасно е изведен. Извонредно спакуван сплет на тон и слика. Приказната е убава и трогателна –заљубениот ангел сака да стане обичен смртник. Има убави сцени проследени со музика која не го одвлекува вниманието, туку беспрекорно ја следи приказната. Монтажата е претежно внатрешна, во самите кадри. Кадрите се долги но никако досадни, бидејќи камерата се движи и ги менува кадрите.

    • Вендерс во “Небото над Берлин” ја отсликува својата желба да направи филм во и за Берлин,во кој ја вградува својата идеја за градот и војната.Овој филм зборува за вечното прашање”Како да се живее?”Дали Берлин како историско место на вистината,го претставува исто така и светот? Берлин е воедно и симбол на продолжувањето на животот.Тој е поделен,како што е поделен и светот,времето,младите и старите,богатите и сиромашните…И додека ангелите го шараат градот,Хомер на почетокот како архангел,а подоцна во улога на вечниот раскажувач, лута исто како нив.Тој е поетот на светот,сеќавањето и историјата.Тој ја држи целата приказна.

      Зошто е толку тешко
      да се раскаже приказна?
      Морам ли да се предадам сега?
      Ако се предадам
      човештвото ќе го загуби својот раскажувач.
      А штом човештвото ќе го загуби раскажувачот
      тогаш ќе го загуби и детството.

      Хомер во “ Небото над Берлин“

Напишете коментар